Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå

Om jag är vaken nu, då, då är jag chockad (tidsinställt inlägg). Brukar sova till typ elva - men mina älskade syskon brukar få uppgift av mamma och pappa att komma och väcka mig mycket tidigare än så (typ nio), och om jag inte går upp så blir det inte något vidare kul för mig.
För er som inte visste det så har jag lov - för om det hade varit skola hade jag gått upp vid sex, senast halv sju...

Men nu nog om när jag går upp. Mitt lov kommer vara lite sådär. När man är sjuk i två veckor missar man ganska mycket - speciellt om man är sjuk i slutet av en period (våran skola har uppdelat i olika perioder - sex veckor SO & engelska sen sex veckor NO & svenska - och sen går det runt så). Så jag har missat lite prov - NO, spanska. Och dom måste jag då göra veckan efter lovet, och som inte grädde på moset eller vad man ska säga, har vi ett matte prov den veckan.
Och gissa om jag ligger efter i matten just nu! Svaret är ett starkt ja!
Så matte kommer jag nöt detta lov. Kommer nog gå och rabbla matte till helgen på tävlingen ;)

Ja, till helgen är det tävling... äntligen säger jag bara!
Snacka om att jag har längtat på att få tävla, och såklart åka slalom. För något slalomåkande har det inte heller blivit för sjuka Julia. Skulle inte ha varit så smart om lilla jag åker slalom när jag har typ öroninflammation och lunginflammation.
Jag kan ju säga att jag är lite rädd för att jag kommer göra bort mig ganska rejält till helgen. Först och främst i slalomen som är på lördagen. Det är själv kvalet eller vad man ska säga till pararellen som är på söndagen. Det är beroende på hur man åker på lördag som man blir placerad mot en som man ska åka mot på söndagen. Dom bästa får möta dom sämsta... låter inte direkt så jätte rättvist men så är det.
Förra året fick jag åka mot Ida Pellikka och det gick ju inte dirket något vidare för hon är så sjukt bra. Fast snäll det är hon!
Men hur som helst, jag kommer vara ännu mer efter på lördagen än vad jag annars brukar vara... och sen söndagen kommer jag inte med en kommentar om - i alla fall pararellen.
För senare på eftermiddagen är det Klubb mästerskap för Kalix - två tävlingar på en dag.... hm.
Men det kommer nog gå bra, hoppas jag. Det kommer nog inte vara så många med i min grupp, det brukar det inte vara. Dom senaste två åren jag varit med - har bara varit med tre år, två efter skidskolan - så har det bara varit 3 respektive 2 åkare i min grupp. Rätt chill, va? Då får man ju pokal även fast man åkt typ minuter långsammare än den som vann - bara man inte åkte ut eller dlev diskad så.
Första året jag åkte ett KM - Klubb mästerskap - så kom jag två, fast då var vi bara Minifräsare och fick inga pokaler, suck. Men sen det andra året kom jag tvåa igen, av tre. Senaste året då... hm det var också en andra plats - efter Alexandra.
Alltså tre andra platser efter tre KM. Låter som att jag har haft lite otur ;)

Nu på onsdag - imorgon blir det visst - kommer vi åka till Vallsberget. Det är en super fin slalombacke, eller skidanläggning egentligen. Det finns tre slalombackar, för alla slags åkare.. typ. Och sen finns det också ett skidspår, vilket jag inte direkt bryr mig om. Men det är ju bra för dom som vill och gillar att åka längdskidor.
Det kommer bli sjukt kul, och så får vi se om vi kanske kan flirta lite med Piteå Alpina så vi får träna med dom någon dag, haha. Och då hinner jag ju träna lite till helgens tävlingar också.
Mysigt kommer det bli, fast att bo i husvagn är ju inte direkt en hit. Eller i alla fall för våran famlij. Fanny och Josse bråkar hela tiden, och jag och Sandra är inte långt efter... hehe. Fast i husvagnen tillbringar vi mer tid med varandra - vi i familjen alltså. Och sen kommer nog min morbror och hans familj också vara där, kul.

Okej, nu har jag skrivit sjukt mycket. Var på skrivhumör - och nu kommer jag på att jag skulle skrivit på min novell istället. Smart jag är, oh ja!
Creds till dom som orkat läsa det här, tack!
Men nu ska jag seriöst inte ta mer av er tid, hejdå <3


Comments

Comment here:

What is your beautiful name?:
Are you coming back?

E-mail: (Just for me, it's our secret)

Do you have a blog?:

What is on your mind?:

Trackback