14, 15 & 16 januari - Fartläger!! :)

Ja, den fjortonde for jag då till Arvidsjaur på fartläger, som jag skrev den dagen hehe ;)

14 januari - Vi for då och handlade och sen for vi till kyrkan där Alexandra och jag skulle mötas och sen skulle jag åka med henne till Arvidsjaur. Vi hade det sjukt skoj på vägen dit, tittade på film - Wild Child, fast det tog ett tag för Alexandra att slå på den, först så tog hon fel språk - islänska! Och sen så hände det en massa andra saker som gjorde så att det blev tjorv. Sen pratade vi och skrattade vi.. osvosv. När vi kom fram så tog vi på oss och sen åkte vi till backen, där tog vi på oss pjäxor osv. Just det, Amanda överraskade oss med att vara där, hon hade sagt att hon inte skulle dit :) Sen gick vi - jag, Alexandra och Amanda, ut och där träffade vi dom andra i vår grupp - Linn, Hanna, Astrid, Wilma och Tilda(och Moa men hon träffade vi itne fören på lördagen för hon var sjuk på fredagen). Och våra tränare då, Bosse och Magnus. Vi åkte och hade skoj. Linn hittade lite egna vägar och åkte fel flera gånger, haha :) Ochs en när vi åt kvällsfika så var vi såååå seriösa och skrattade inte någonting.. host, host. Jag tror alla hörde oss. Och sen berättade Anna att Lilla Sportspegeln skulle komma dagen efter och på söndagen och filma. Linn blev lite förvånad, hehe :) Och sen på kvällen var jag med Alexandra ett tag, sen gick jag tillbaka till min stuga, jag bodde itne med Alexandra jag bodde med min syrra, Fanny, Edwin och Lars.

15 januari - Vi vaknade typ klockan sju och gick upp och åta och tog på oss underställ och fleeceunderställ, vi skulle vara i backen klockan nio. Sen klockan åtta ringer Mats och säger att det inte blir något fören klcokan tolv för att det var -30° i backen, värt att gå upp klockan sju då. Men då var jag med Amanda och Alexandra och hade skoj och så, vi sjung Bananer i pyjamas för Birger och Bosse osvosv. Sen tog vi på oss våra slalomkläder igen och åkte till backen igen, där åt vi lunch och sen blev det ingen åkning klockan tolv heller för det var bara nån grad varmare då. Vi hade det i alla fall roligt på lunchen. Sen när vi kom till stugan bytte vi om till gymakläder, okej det var bara mjukisbyxor och en lila tröja för mig. Och sen for vi till gympasalen på campingen och hade fotboll, basket och innebandy. Såklart ahde jag tjocksockar på mig så jag halkade fram och sen är jag sååå bäst på att spela dom där sporterna ;) Men vårat lag blev i alla fall Mästarnas mästare Fartlägret 2011, förstod inte riktigt namnet på mästarna menmen ;) Sen på kvällen blv det åkning i alla fall, som tur var. Och då hade vi det lika kul som vanligt, vi åkte lite störtlopp och så. Sen på kvällen så hade vi det skoj och så, misstolka inte ;)
Just det, när vi skulle bli uppdelade i lag så började hon med mig, och det var som lite pinsamt för jag satt och asgarvade och visste inte vad jag skulle göra så jag satt abra kvar på golvet och skrattade och dom flesta tittade på mig.. Det var Amandas fel, det var hon som kom med den roliga kommentaren just före ;)

Ledaren(hon som delade upp lagen och så):
Och så får vi sen se vem som blir Mästarnas mästare Fartlägret 2011!
Amanda: Får dom som vinner bananer?
Jag(och alla andra också då): HAHHAHAH!! x'd
Hon sa det för att det stod en låda med bananer utanför gympasalen.. haha ;)

16 januari - Samma visa där då, vakna tidigt åka till backen och så. Men idag var det inte för kallt men det snöade som fan och hade gjort det också, så då var det bara att ploga och så, inte så kul men det gick. Sen bev det hopp, jag gillade det inte först men sen var det kul. Och vi hade kul som vanligt och Lilla sportspegeln var där och filmade, speciellt Linn, som för övrigt blev bästa kompis med en av dom från Lilla sprtspegeln, haha nej, jag skämtade bara. Vi skojade om det för att hon blev intervjuad så mycket :) Sen åkte vi bana och det var sjukt kul.
På lunchen(som vi för övrigt åt före vi åkte bana) så hade vi det sååå kul igen. Amanda skämde ihjäl sig, inför kameran till och med. Hon satt med fingret i munnen för att vi hade sagt att hon hade mascara under och runt ögat.. hon skulle ta bort det, och sen kom dom och filmade oss och vi satt bara och skrattade för att Amanda hade skämt ihjäl sig så, haha ;) Sen filmade dom oss ännu fler gånger, men sen när vi åkte hem så åkte jag med Alexandra och vi hade kul på vägen hem också, fast vi sov nästan mest då för vi var så trötta :)

Lite bilder från fartlägret(kommer kanske mer sen);






Flest bilder på mig då, haha men tog typ bara bilderna på mig av Amanda (som fotade alla bilderna). Just det, det var inte Amanda som fotade sista bilderna - dom på våran grupp, det var en från Lilla Sportspegeln (och då filmade dom också oss) haha ;)

/Julia <3

Comments

Comment here:

What is your beautiful name?:
Are you coming back?

E-mail: (Just for me, it's our secret)

Do you have a blog?:

What is on your mind?:

Trackback