Baby vs. Friday?

Antar att ni alla har hört Justin Bieber's låt Baby? Om inte så lyssna här:

Men en låt som kanske inte så många av er har hört är Rebecca Black's Friday. Lyssna i så fall här:

Om man lyssnar på refrängen på båda låtarna hör man att det är väldigt likt. Rebecca sjunger Friday, Friday och Justin sjunger Baby, Baby, Baby. Och jag kan inte mer än säga att hon har härmat honom typ. Samma med att Justin har emd Ludacris som rappar och så och sen sjunger han refrängen, och hon har med någon rappare och sen sjunger hon refrängen.

 

Tycker faktiskt att låtarna är ganska lika, och då är det ju inte Justin som härmat henne, utan tvärt om för hans låt kom ut före hennes. Nu sätter jag inte ut något hat mot Rebecca, men det var lite konstigt att låtarna var så lika.

 

Sen har väldigt många börjat jämföra henne med Justin också, vilket jag inte alls förstår varför. Jag tycker verkligen inte att hon ska jämföras med Justin bara för att hennes Friday liknar Justin Baby, eller vad tycket ni?

 

Hon har ju även sagt att hon skulle vilja göra en duett med Justin, men om det blir något elle rinte är inte klart. Det är ju sjukt många som säger att dom vill göra en duett med honom, men det är inte många som gör det i slutändan. Men man vet ju aldrig...

 

Justin har visst också lyssnat på hennes låt, och verkar inte gilla den riktigt, eller vad tycker ni det ser ut som?

Så skrev Justin på twitter. Haha, jag tycker det ser ut som att han inte gillar den! Själv tyckte jag att den går att lyssna på, men den känns lite konstig. Haha, jag tyckte det var ganska awesome att ahn inte gillar den, eftersom det känns som att hon har kopierat hans låt lite sådär lagomt mycket.

 


Ja, nu ville jag bara skriva av mig, och få ut mina åsikter. Och då tyckte jag att det passade bäst här på bloggen.


Comments
Postat av: Anonym

Hallå? Det är ju 2 st baby ingen Friday! Haha?

2011-03-20 @ 17:55:49

Comment here:

What is your beautiful name?:
Are you coming back?

E-mail: (Just for me, it's our secret)

Do you have a blog?:

What is on your mind?:

Trackback